It was a wonderful journey - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Manon Eijkelenburg - WaarBenJij.nu It was a wonderful journey - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Manon Eijkelenburg - WaarBenJij.nu

It was a wonderful journey

Blijf op de hoogte en volg Manon

10 Juni 2014 | Indonesië, Denpasar

Hee Hollanders,

Het spijt me zeer dat ik jullie de afgelopen euhh 6 weken ofzo niet meer op de hoogte heb gehouden, maar ik leef nog!

De laatste keer was ik net aangekomen in Townsville bij m'n oom. Ik heb echt geweldige 4 dagen gehad in Townsville omdat ik heerlijk kon bijkomen in een normaal huis met normaal eten en een normaal bed, maar ook omdat m'n oom me rond kon leiden en de mooiste en leukste plekjes kon laten zien. De laatste dag bijvoorbeeld gingen we naar een rivier tussen de bergen waar we in een waterval konden zwemmen en op de rotsen konden chillen. Het was zo ontzettend vredig en rustig! Echt fantastisch!

We zijn ook nog een dagje naar magnetic island geweest, een eiland aan de kust van Townsville. We hebben hier een wandeling gedaan naar een prachtig uitkijk punt waarbij we onderweg een koala op armlengte afstand tegenkwamen. En ik heb een rondleiding gekregen in een soort kleine dierentuin waar je alle dieren mocht vasthouden enzo. Dus ik heb een zoutwater krokodil vastgehouden en een slang om mijn nek gehad, heerlijk!

Na mijn leuke dagen in Townsville ben ik met de bus naar Cairns gereden. Ik had vrij hoge verwachtingen bij Cairns omdat eigenlijk iedereen die de oostkust doet zoiezo naar Cairns gaat. Maar ik vond Cairns wel tegenvallen... Het is een erg bruisende stad maar het is een beetje kil en sfeerloos. Daarnaast is het vrij klein maar hebben ze het niet voor elkaar gekregen om de sfeer van een kleine gezellige stad te creëren, jammer.

Gelukkig heb ik in Cairns weer met Rebecca en Manon afgesproken! Twee meiden die ik eerder al had ontmoet en ook allebei alleen reizen. Vanaf het eerste moment had ik al een hele goede klik met allebei dus daarom hadden we afgesproken elkaar in Cairns weer te zien!
We zaten met z'n drietjes in een hostel genaamd Asylum. De naam zegt precies wat het is, ik heb namelijk nog nooit zoveel rare mensen in een hostel gezien haha! De eerste paar dagen moest ik dus een beetje aklimatiseren, maar daarna was het eigenlijk wel super leuk omdat we 1 groep werden en het altijd heel gezellig was!
En Manon, Rebecca en ik zijn ook vaak van de bank gerolt van het lachen omdat er zulke hilarische dingen gebeurden!

Rebecca en ik hadden na Cairns nog geen plannen maar voor Manon stond het al vast dat ze naar Perth en vervolgens naar Bali zou gaan voor ze naar huis ging. Dus zo nodigde ze ons uit om met haar mee te gaan en dit vonden Rebek en ik eigenlijk geen slecht plan, integendeel!
Dus zo gingen we met z'n drietjes naar Perth voor weekje!

Het centrum van Perth was opzich wel leuk, maar na twee dagen hadden we het eigenlijk wel gezien..
We zijn ook nog een dagje naar een populaire buitenwijk van Perth geweest, Fremantle. Dit was een hele leuke dag omdat Fremantle echt super leuk en bruisend was en we hebben ook nog een oude gevangenis bezocht, en dat was heel interessant!
De rest van onze tijd in Perth hebben we eigenlijk niet zo heel veel boeiends uitgevoerd, vandaar dat ik ook mn blog niet had geschreven want er viel niet zoveel over te vertellen...

Dus toen, hup door naar Bali!
Vanaf het eerste moment was ik al helemaal enthousiast! Bali is wel erg toeristisch en massaal, maar desondanks krijg je nog een hele goede indruk van de cultuur en alle chaos! Het is zoo anders dan Australië en NZ en daar was ik eerlijk gezegd echt even aan toe!
We hebben hier een aantal dagtripjes gedaan naar andere steden en we zijn voor drie dagen naar Gili Trawangan geweest! Dit was echt suuper! Eindelijk lekker in een bungalow met een schoon zwembad en lekker elke dag naar het strand waar je zo de zee ik kan lopen om de meest fantastische vissen te zien!
Echt, ik heb een super tijd gehad hier!

Helaas is m'n avontuur nu tot een eind gekomen... Ik zou graag nog mn rugzak om willen gooien en de rest van Azië willen verkennen, maar dit bewaar ik voor een andere keer. Voor nu is het mooi geweest, ik ben klaar om naar huis te gaan!
Ik heb prachtige bergen, stranden, rivieren, meren, valleien en nog veeeel meer moois gezien! Daarnaast heb ik met ontzettend veel leuke en bijzondere mensen gespraat uit ALLE delen van de wereld... Ik zou deze ervaring voor geen goud willen inwisselen. Ik heb mezelf leren kennen, de wereld leren kennen, en dat op zo'n leuke manier.
Het reizen opzich vond ik ook fantastisch. Elke keer weer van hostel naar hostel hoppen met steeds dezelfde kleding en onderweg alles proberen zo goedkoop mogelijk te doen! Ja, dat was zeker een challenge, budgetten! Maar ik ben er een ster in geworden! Elke dag moest ik weer moeilijke beslissingen nemen over of ik bijvoorbeeld een hostel voor 3 dagen zou boeken, of een goedkope weekdeal deed zonder dat je weet of je een week op die plek wil blijven. Dit ging zo eigenlijk de hele dag door, maar het maakt je zoveel volwassener!
Ik vond het fantastisch om te merken dat het zo'n klein wereldje is. Mensen die ik in NZ heb ontmoet kwam ik later in Byron bay weer tegen en vervolgens in Bali zelfs weer! Ongelofelijk! En iedereen is zo positief en niemand maakt ergens een probleem van... Want iedereen leeft zijn/haar droom!

Dank je wel, dat ik dit heb mee mogen maken. Ik ga nu lekker naar huis en genieten van alle kleine dingen die ik ben gaan waarderen toen ik weg was.

Xxx

-travel is the only expense that makes you richer-

(Ik vlieg 10 jun 19:20 Indonesische tijd via Kuala Lumpur, ik kom woensdag 11 juni 6:45 NL tijd op schiphol aan met malaysia airlines, vluchtnummer MH016 voor als je me wilt volgen!)