Uitzwaaien - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Manon Eijkelenburg - WaarBenJij.nu Uitzwaaien - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Manon Eijkelenburg - WaarBenJij.nu

Uitzwaaien

Blijf op de hoogte en volg Manon

09 Februari 2014 | Hong Kong, Hong Kong

Het is zover, ik zit in het vliegtuig. Mn volle backpack zit in het ruim. Mijn avontuur is nu officieel begonnen, en de start was erg heftig. Nu ik hier toch voor 10 uur vastzit en niks kan doen, is het een mooi moment voor mijn eerste reisverslag.

Gister heb ik voor mijn verjaardag nog een etentje gegeven wat uiteindelijk een verjaardags/afscheids etentje werd. En ook al was het afscheid in zicht, de sfeer was goed! Ik heb ontzettend leuke en praktische cadeaus gekregen voor de reis. Mn nek, oren en armen hangen nu vol met sierraden die geluk moeten brengen, dus als ik nu geen geluk heb weet ik het ook niet meer! Vandaag was ik de hele dag al in een gekke stemming. Toen ik op stond dacht ik: this is it. Vandaag is de grote dag! Een treurige maar ook spannende en leuke dag! Gemengde gevoelens gingen dus de hele dag door mij heen. Maar ik ben super goed voorbereid en heb er heel veel zin in! Dus gaan met die banaan!
Familie, vrienden en vriendje gingen mee naar schiphol. Eerst nog even Sven Kramer gekeken met z'n alle, maar ik kon mn hoofd niet bij het schaatsen houden.. Het afscheid was heel zwaar, alles werd opeens heel echt. De dingen waar ik een half jaar over droomde werden nu werkelijkheid, en dat was heftiger dan verwacht.
Bij de gate kwam ik mijn vader, die mij als gezagvoerder van deze vlucht naar Hongkong 'brengt', al tegen waardoor mijn ogen meteen weer volschoten met tranen. Maar nu zit ik lekker rustig in het vliegtuig, en heb ik alleen nog maar heel veel goede zin! In Hongkong zwaait mijn vader me uit en vlieg ik zelfstandig naar Auckland. Hier zal ik mijn reis starten, en een indruk krijgen van de fantastisch vrije backpack cultuur! Ik heb er zin in!
Wanneer ik in Auckland ben zal ik jullie weer op de hoogte brengen!

Veel liefs

  • 09 Februari 2014 - 08:16

    Csilla:

    Lieve Manon,

    Wat een mooi vooruitzicht heb je, we wensen je heel veel plezier en geluk. Geniet en hou je haaks. We volgen je op de voet!

    Dikke X van ons allemaal, Csilla & co

  • 09 Februari 2014 - 09:28

    Linde Van Eijkelenburg:

    Wauw nichtje! Echt super super gaaf,
    Je gaat een mooie tijd tegemoet en je gaat ontzettend veel plezier hebben!
    Zet hem op, en ik ga je zeker volgen met al je verhalen.

    Heel veel plezier tijger!!

    Xxxx

  • 09 Februari 2014 - 11:49

    Mariska :

    Hey Manon,

    Heel veel plezier en geniet ervan!
    Ik hoop veel mooie verhalen te lezen en foto's te zien van deze te gekke reis.
    Zo vet dat je het echt gaat doen nu!

    Veel geluk!

    Liefs Mariska

  • 17 Februari 2014 - 11:56

    Joszeist@ziggo.nl:

    Nadat je de 19de verjaardag hebt bereikt, wenst ik je een mooie vakantie toe.
    Wel heel bijzonder dat je vader voor de helft van de reis als piloot jouw kon vliegen.
    Heel bijzonder.
    Geniet.

    m.vr.gr.

    Vader Jordi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

De komende vier maanden ga ik voor het eerst een grote reis maken, alleen. Het afgelopen halfjaar heb ik hard gewerkt en gespaard om deze droom waar te kunnen maken. Op zaterdag 8 februari vlieg ik met mijn vader naar Hong Kong waar hij mij vervolgens uitzwaait en ik verder vlieg naar Auckland, Nieuw Zeeland. Ik vlieg IPB (indien plaats beschikbaar), dus het is nog maar de vraag of ik meteen op t vliegtuig naar Auckland meekom. Maar als alles loopt als gepland, kom ik maandagochtend 10 februari in Auckland aan. Mijn reis begint dus op het noordereiland van Nieuw Zeeland. Vervolgens ga ik met de boot naar het Zuidereiland waar ik een rondje maak over het hele eiland. Wanneer ik alles heb gezien wat ik wilde dan vlieg ik naar Australië waar ik 3 maanden rond zal reizen. Met dit profiel, manondownunder2014, zal ik mijn vrienden, kennissen en familie op de hoogte houden van alle ups en downs (hopelijk vooral heel veel ups!) tijdens mijn reis!

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 6592

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 08 Juni 2014

Op bezoek bij Kiwi's en aboriginals

Landen bezocht: