Nieuw Zeeland northern island , Cape Reinga+ Auckl - Reisverslag uit Ngapuna, Nieuw Zeeland van Manon Eijkelenburg - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland northern island , Cape Reinga+ Auckl - Reisverslag uit Ngapuna, Nieuw Zeeland van Manon Eijkelenburg - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland northern island , Cape Reinga+ Auckl

Blijf op de hoogte en volg Manon

21 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Ngapuna

Vandaag 22 februari, ben ik alweer 12 dagen in NZ. Het voelt alleen veeeel langer! Het voelt alsof ik hier al 3 maanden rondreis! Ik was even een tijdje uit de lucht in verband met slechte verbinding en dure of geen wifi. Maar ik leef nog! Sterker nog, ik leef meer dan wanneer ik mijn vorige berichtje schreef. Dit komt met name door het feit dat ik zoekende was naar euh, alles eigenlijk! Maar nu heb ik mijn draai gevonden in het backpackersleventje.

Cape Reinga, 11 feb.
Het is nog niet eens een week geleden maar het voelt als een eeuwigheid geleden dat ik de Cape Reinga tour had. Cape Reinga is het meest noordelijke puntje van NZ, en ook de plaats waar de tasman oceaan en de psific oceaan elkaar ontmoeten. En oh wat was het daar mooi! Echt een fantastisch uitzicht over de zee en de ruige rotsen die uit de zee staken! Zo cool! En na genoten te hebben van dit geweldige uitzicht ging onze tour verder richting de zandduinen! Enorme zandduinen verschenen uit het niets aan de horizon. Hier gingen we vervolgens vanaf sandboarden! En dat ging hard!! Daarna reed de bus verder over 90 mile beach. Een enorm lang strand met niemand in de buurt, gewoon helemaal leeg... Echt prachtig.. Toen kwamen we met onze normale tourbus vast te zitten in het zand en moest een andere tourbus ons eruit trekken met een touw! Dat was ook wel weer grappig om mee te maken, haha!

De volgende dag heb ik helaas het prachtige Paihia achter me moeten laten om terug te reizen naar Auckland. Tijdens deze relaxte busreis heb ik een leuke meid uit Duitsland van mijn leeftijd ontmoet, Elli (eliza). We overnachtten in Auckland in hetzelfde hostel en hebben bedacht samen verder te reizen. Dus de volgende dag gingen we samen door de stad wandelen en 's avonds samen naar het chinees nieuwjaars festival in een park in Auckland. Het was trouwens echt chaos in Auckland en omstreken want ALLES zat vol ivm met het Chinese festival en een concert van Eminem en een rugby toernooi... Duss... Chaos! Maar ik had gelukkig een bed!

Na twee nachtjes in Auckland ging ik verder naar hot water beach. Elli kwam een dag later omdat de bus vol zat. Maar toevallig zat Senne bij mij in de bus, een oud klasgenootje van me die ik ook al in mn hostel had gezien! Echt super toevallig! Dus heb ik gezellig met hem gekletst en zijn verhalen over Australië gehoord. Hot water beach was FANTASTISCH! Iedereen van de kiwi experience bus bleef maar 1 nachtje maar een paar vrienden en ik bleven 2 nachtjes, waar ik heel blij mee was want t was super! Vlakbij onze accommodatie had je een strand waar je gaten kan graven en dan ontstaat je eigen jacuzzi! Dit komt door de vulkanische grond daar, de vulkanen warmen het zand en water op. En het was serieus kokend water op sommige plekken, zo bijzonder! Dus de tweede dag gingen we extra vroeg naar het strand (het kon alleen met eb) om een perfecte jacuzzi te graven! En dat lukte, dus ik heb lekker 3 uur in mn eigen natuurlijke jacuzzi gelegen op t strand, HEMEL!

Ook hebben we nog een kleine wandeling gemaakt naar cathedral cove, een prachtig strand ingesloten door hoge rotsen met wilde begroeiing. Hier heb ik ook even gezwommen maar daar was ik al snel klaar mee want de golven waren echt ontzettend hoog! En eng...

Na hot water beach gaat mn reis verder naar Waitomo. We hebben nu een groepje van 5 mensen gemaakt waarmee Elli en ik reizen. 2 jongens uit Engeland en 1 uit Canada. Allemaal 18 en 19 jaar wat best toevallig is want iedereen is ouder!

Na Waitomo en Rotorua volgt weer een update from down under;)
Veel liefs en groetjes!

Xxx Nono (dat is mijn naam hier want manon is te lastig)
Oja, nu ik dit vertel bedenk ik me iets anders grappigs! Ik had zowel in Paihia als in Auckland het probleem dat ik niet kon inchecken omdat ze zeiden dat ik niet had gereserveerd. Maar wat bleek: ze hadden mijn naam ontzettend onherkenbaar fout gespeld... Van Eijkelenburg is niet echt een gebruikelijke naam hier.. Bij de foto's zit een foto waar je kan zien hoe ze mn naam hadden geschreven, haha.




Dus.. dat waren weer een paar dagen.. Zoals je ziet gebeurd er zoveel waardoor het voelt alsof ik hier al maanden ben!

  • 21 Februari 2014 - 08:45

    Yolande:

    Het is genieten daar downunder! Je straalt als een zonnetje!
    Xxx mama

  • 21 Februari 2014 - 17:14

    Wouter:

    Volgens mij heb je het best oke! heb nog nooit zoveel uitroeptekens in een verhaal gezien! Die natuurlijke jacuzzi lijkt me ook wel wat! Veel plezier nog! xx! Wouter!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

De komende vier maanden ga ik voor het eerst een grote reis maken, alleen. Het afgelopen halfjaar heb ik hard gewerkt en gespaard om deze droom waar te kunnen maken. Op zaterdag 8 februari vlieg ik met mijn vader naar Hong Kong waar hij mij vervolgens uitzwaait en ik verder vlieg naar Auckland, Nieuw Zeeland. Ik vlieg IPB (indien plaats beschikbaar), dus het is nog maar de vraag of ik meteen op t vliegtuig naar Auckland meekom. Maar als alles loopt als gepland, kom ik maandagochtend 10 februari in Auckland aan. Mijn reis begint dus op het noordereiland van Nieuw Zeeland. Vervolgens ga ik met de boot naar het Zuidereiland waar ik een rondje maak over het hele eiland. Wanneer ik alles heb gezien wat ik wilde dan vlieg ik naar Australië waar ik 3 maanden rond zal reizen. Met dit profiel, manondownunder2014, zal ik mijn vrienden, kennissen en familie op de hoogte houden van alle ups en downs (hopelijk vooral heel veel ups!) tijdens mijn reis!

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 6591

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 08 Juni 2014

Op bezoek bij Kiwi's en aboriginals

Landen bezocht: