Pirates of the bay of islands - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Manon Eijkelenburg - WaarBenJij.nu Pirates of the bay of islands - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Manon Eijkelenburg - WaarBenJij.nu

Pirates of the bay of islands

Blijf op de hoogte en volg Manon

13 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Paihia

13-2-2014
'Omg, ik ben echt in de hemel nu. Ik lig hier op een oud, groot zeilschip met 2 enorme masten en 8 zeilen, te genieten van de prachtige eilanden en vrolijke dolfijntjes hier in the bay of islands. Ik voel me echt als een piratenchick op een piratenboot, haha! Maar het verliep niet allemaal zo soepel...'

Gisterochtend wilde Tim en ik voor het eerst de Kiwi bus pakken van Auckland naar Paihia, in the bay of islands. Maar toen we super vroeg op waren gestaan en inmiddels een uur op onze bus hadden gewacht begonnen we er een hard hoofd in te krijgen dat hij nog kwam. Een Duitse mevrouw die ook met de kiwi bus reist heeft haar telefoon aan ons geleend en zo kwamen we er achter dat we een uur te laat bij de bus waren omdat ze een verkeerde tijd aan ons hadden doorgegeven... En of dat nog niet genoeg was begon het ook nog te regenen!
Toen hadden Tim en ik de optie om óf woensdag en donderdag nog te overnachten in Auckland(want de kiwibus rijdt niet op donderdag) óf we moesten een alternatief regelen voor vervoer. De tweede optie is het geworden. Voor een paar extra dollars en extra geslenter door de stad hebben we een intercity bus kunnen regelen. Dus zo vertrokken we helemaal tevreden op woensdagmiddag richting Paihia! De busreis was best lang, 5 uur, en na een paar uur in de bus begon de jetlag z'n werk te doen dus vielen mn ogen langzaam dicht.

Nu ben ik dus al een dagje in Paihia en het is echt fantastisch hier! Er is 1 lange straat met backpackers hostels waardoor alle backpackers lekker dicht bij elkaar zitten en er veel leven is om me heen!
Vandaag heb ik een geweldige zeiltour gedaan met alles erop en eraan op een prachtig oud en groot zeilschip die een behoorlijk historie met zich mee draagt! Echt heel cool! Ik mocht helpen met het dingessen van de zeilen (in t engels 'taggen'? Ofzoiets) en ben door de 3 mensen die op de boot werken erg enthousiast geworden over het zeilen! Iets minder was dat ik de enige onder de 50 was op die boot:p haha! Maar ik heb me uitstekend vermaakt! Door de hele dag engels te praten begin ik nu ook al te denken in het engels! Dus dat gaat lekker!

Morgen heb ik een trip met de Kiwi experience bus naar Cape Reinga, het meest noordelijke puntje van Nieuw Zeeland! Dat wordt mn eerste keer met de Kiwi bus dus ik ben heel benieuwd!

Heel veel liefs en groetjes

  • 13 Februari 2014 - 13:55

    Csilla:

    Hi Manon,

    What an experience! Om toch maar vooral in het engels te blijven doorgaan. Have fun, enjoy, thumbs up and let the oldies have fun too :-0

  • 18 Februari 2014 - 11:58

    Oma Schouten, Geldrop.:

    Hallo Manon.

    Wat ben ik trots op je hoe zelfstandig je op deze ontdekkingsreis geniet van al het moois
    om je heen en de nieuwe contacten die je hierbij legt.
    Nog een suksesvolle voortzetting van deze avontuurlijke onderneming.

    Alle goeds en liefs van oma, Geldrop.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

De komende vier maanden ga ik voor het eerst een grote reis maken, alleen. Het afgelopen halfjaar heb ik hard gewerkt en gespaard om deze droom waar te kunnen maken. Op zaterdag 8 februari vlieg ik met mijn vader naar Hong Kong waar hij mij vervolgens uitzwaait en ik verder vlieg naar Auckland, Nieuw Zeeland. Ik vlieg IPB (indien plaats beschikbaar), dus het is nog maar de vraag of ik meteen op t vliegtuig naar Auckland meekom. Maar als alles loopt als gepland, kom ik maandagochtend 10 februari in Auckland aan. Mijn reis begint dus op het noordereiland van Nieuw Zeeland. Vervolgens ga ik met de boot naar het Zuidereiland waar ik een rondje maak over het hele eiland. Wanneer ik alles heb gezien wat ik wilde dan vlieg ik naar Australië waar ik 3 maanden rond zal reizen. Met dit profiel, manondownunder2014, zal ik mijn vrienden, kennissen en familie op de hoogte houden van alle ups en downs (hopelijk vooral heel veel ups!) tijdens mijn reis!

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 6594

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 08 Juni 2014

Op bezoek bij Kiwi's en aboriginals

Landen bezocht: