Float like a duck and fly like a bird! SWEET AS! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Manon Eijkelenburg - WaarBenJij.nu Float like a duck and fly like a bird! SWEET AS! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Manon Eijkelenburg - WaarBenJij.nu

Float like a duck and fly like a bird! SWEET AS!

Blijf op de hoogte en volg Manon

24 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Taupo

'Vandaag was een dag vol adrenaline! Hier in Nieuw Zeeland is het de normaalste zaak van de wereld: uit een vliegtuig springen. Voordat ik naar Nieuw Zeeland vertrok was ik totaal niet van plan een skydive te gaan doen. Maar iedereen hier heeft me enthousiast kunnen maken dus vandaag was de grote dag!'

Maar laat ik even beginnen bij waar ik was gebleven..
Woensdagochtend vroeg vertrokken we met de hele kiwibus hups richting Waitomo. Onderweg hebben we een korte stop gemaakt om de oude goudmijn te bezichtigen. Niet veel bijzonders maar wel een prachtige omgeving en leuk om even een korte wandeling te maken.

Eenmaal in Waitomo aangekomen moest meteen onze belangrijkste tour voor die bestemming geboekt en betaald worden. Ik was de bus nog niet uit en mn portemonnee moest alweer getrokken worden. Nog op diezelfde dag gingen we de tour ook doen: black water raften.
In Waitomo heb je grotten waar glowwormen in leven. En tijdens deze tour kropen we door de grotten en gingen we in een rubberen band inde grotten drijven! En dit was echt zoo fantastisch! Ik dreef op het water in een grot, omhoog kijkend naar de prachtige glowwormen die je het gevoel gaven alsof je onder een sterrenhemel dreef! Echt fantastisch!
Dit was het enige wat te doen en te zien was in Waitomo, dus de volgende dag gingen we meteen door naar Rotorua, the smelly city.

Rotorua stinkt naar zwavel door alle gassen die vrijkomen uit de vulkanische bodem. Hele bijzondere stad, want tijdens een wandeling door de stad kom je dingen tegen als hete bubbelende modderpoelen en stomende stinkende watertjes! Alsof je door een pretpark loopt! In Rotorua ben ik gaan wild water raften! En deze plek staat bekend om zijn waterfall drop van 7 meter. We gingen dus met de raft van een waterval af.. Het was zoo eng! En ook wel cool! Maar echt gestoord eigenlijk want de raft ging dus helemaal onderwater met 7 man erin. En dan maar hopen dat je weer normaal boven water komt! Dat gebeurde bij ons gelukkig, maar ik heb ook verhalen gehoord waarbij het minder goed afliep(die verhalen heb ik gelukkig pas gehoord toen ik het al had gedaan).

Na Rotorua gingen we door naar Taupo, een stad aan een groot meer. We hadden wat problemen met de bus want er waren 13 mensen teveel... Dus werd er een klein busje voor 9 personen ingehuurd en hier gingen Elli en ik en onze engelse vrienden en vriendinnen in! En dat was zo leuk! De buschauffeur was super aardig en ging omdat we erom vroegen voor ons langs de macdondalds haha! En onderweg zijn we nog gestopt bij een bubbelende modderpoel en een fantastisch geweldige waterval wat eigenlijk meer een stroomversnelling was dan een waterval.
Toen we in Taupo aankwamen hebben we alleen de mensen gedropt die geen skydive wilden doen, en de rest ging meteen door naar de skydive, zonder in te checken in t hostel!
Ik was zo zenuwachtig! Maar toen we bij de skydive spot waren aangekomen zag ik dat het allemaal echt als en lopende band ging. Mensen gingen t vliegtuig in, en sprongen naar beneden, eitje! Dat kan ik ook wel, dacht ik!
Dus toen was het zover... Ik ging als laatste het vliegtuig in, en dat betekent: als eerste het vliegtuig uit! Ik zak bij de deur waar we uit gingen springen en ik vond alleen de vlucht al zooo fantastisch! Ik ben wel een beetje fan van vliegen dus dit was echt 1 groot feest voor me! En wauw, het uitzicht was zooo mooi! Eenmaal 13000 feet bereikt ging de deur open en moesten we wachten op t groene lampje.. Het groene lampje ging aan.. Ik schuifelde mezelf naar de rand tot ik met mn benen buiten t vliegtuig bungelde.. En 1, 2, 3 DROP! Waaaaaaaah hahahaha het was zoo cool! De vrije val was misselijkmakend en draaierig maar wel echt zo gaaf! En het gedeelte dat de parachute open was was zooo prachtig! Opeens hing ik als een soort majorette in de lucht, te genieten van het prachtige uitzicht over het meer! Jaa.. Dit was echt super gaaf!
Dusss dat was gister! Vandaag ga ik naar natural hot springs wandelen en uiteraard ook even een duik nemen! En vanavon heb ik een zeiltocht op het meer bij zonsondergang met de hele vriendengroep van hier!

Foto's volgen!

Hele dikke knuf!
SWEET AS!!! (Zoals de locals hier zeggen als ze iets leuk vinden)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

De komende vier maanden ga ik voor het eerst een grote reis maken, alleen. Het afgelopen halfjaar heb ik hard gewerkt en gespaard om deze droom waar te kunnen maken. Op zaterdag 8 februari vlieg ik met mijn vader naar Hong Kong waar hij mij vervolgens uitzwaait en ik verder vlieg naar Auckland, Nieuw Zeeland. Ik vlieg IPB (indien plaats beschikbaar), dus het is nog maar de vraag of ik meteen op t vliegtuig naar Auckland meekom. Maar als alles loopt als gepland, kom ik maandagochtend 10 februari in Auckland aan. Mijn reis begint dus op het noordereiland van Nieuw Zeeland. Vervolgens ga ik met de boot naar het Zuidereiland waar ik een rondje maak over het hele eiland. Wanneer ik alles heb gezien wat ik wilde dan vlieg ik naar Australië waar ik 3 maanden rond zal reizen. Met dit profiel, manondownunder2014, zal ik mijn vrienden, kennissen en familie op de hoogte houden van alle ups en downs (hopelijk vooral heel veel ups!) tijdens mijn reis!

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 6611

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 08 Juni 2014

Op bezoek bij Kiwi's en aboriginals

Landen bezocht: