Laatste dagen in NZ - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Manon Eijkelenburg - WaarBenJij.nu Laatste dagen in NZ - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Manon Eijkelenburg - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in NZ

Blijf op de hoogte en volg Manon

21 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Goedemorgen!

Het is hier nu 6 uur 's ochtends. Ik zit op t vliegveld in Christchurch te wachten tot ik mag inchecken. Dit is mijn laatste uurtje in Nieuw Zeeland, en god wat heb ik genoten!

Na mijn relaxte dagen in Te Ano gingen Elli en ik terug naar het levendige Queenstown. Ik heb daar twee ontzettend fijne dagen gehad omdat iedereen die ik de laatste weken heb ontmoet in de kiwi experience bus ook weer in Queenstown was. Het was ontzettend grappig om over straat te lopen en continue bekende gezichten te zien, alsof je door Zeist loopt. Helaas had ik wel een ontstoken oog dus ik liep er bij als een piraat ben een super rood en opgezwollen oog. Maar het is alweer weggetrokken gelukkig!
Op maandag was Sint Patricks day, en door de vele Ierse toeristen in Queenstown was het 1 grote chaos! Wel ontzettend leuk om een nationale feestdag van een ander land op zo'n manier mee te maken!
Het was wel de hele dag aan het regenen, dus het hele hostel was lekker in de lounge de hele dag films aan het kijken!
En om onze laatste avond in Queenstown te vieren hebben Elli en ik een Fergburger gedeeld. Voor ik ij Queenstown kwam had ik eennog nooit ban gehoord maar in Queenstown had iedereen het over deze awardwinnende burger! Dus die moesten we proberen! En ik kan jullie vertellen: hij was gooeeeed!

Na queenstown kwam ik aan in lake Takapo, een klein dorp aan een prachtig blauw meer! Hier hebben we lekker gerelaxte voor twee dagen! Ons hostel (eigenlijk meer een lodge) grensde direct aan het strand van het meer en lag best afgelegen dus we hadden het hele strand voor onszelf!
Na hier lekker uitgerust te hebben gingen we door naar Christchurch, dat was gister. We hebben hier even rondgelopen maar er is helemaal niks aan. Er is namelijk 3 jaar geleden een aardbeving geweest en veel dingen staan er nog bij alsof ze niet zijn aangeraakt na de aardbeving. Zoals winkels met al het meubilair nog in de winkel en scheef hangende lampen enzo. Beetje creepy. En daarnaast zijn ze hard aan het werk om de stad opnieuw op te bouwen dus is het een groot rommeltje. Ik ga maar snel weg dus!

Elli en ik hadden gister ons laatste avondmaal. We gingen uiteten maar ik had niet zoveel geld meer dus had alleen een voorgerecht gegeten, haha. Een echte backpacker...
Vervolgens hebben we samen een film gekeken en toen was het tijd voor afscheid:( Ik vond het echt heel erg leuk om samen met Elli te reizen en we hebben zoveel meegemaakt samen! Maar desondanks was het niet echt een emotioneel afscheid omdat we allebei heel veel zin hebben in onze volgende stop, voor haar Dubai en voor mij Australië.

Toen ik vanochtend met mijn slaperige hoofd de taxi in wilde stappen was dat nog niet zo makkelijk als ik dacht. Lang verhaal, maar om een lang verhaal kort te maken: de buschauffeur wilde geld verdienen en ik had mijn boeking veranderd omdat ik geld wilde besparen maar hij was het daar niet mee eens dus reed bijna weg zonder mij! Echt een onaardige meneer!(om het taalgebruik maar even netjes te houden in mn blog).
Maar ik ben er gekomen hoor, op t vliegveld! Het kostte wat meer dan ik hoopte, maar ja anders kwam ik er niet...

M'n vlucht gaat over een uurtje en ik ga nu maar is naar de incheckbalie lopen om te kijken of ze me mee willen nemen. (Ik vlieg standby dus ik kan alleen mee als er plek is)

Ik mis Nederland wel hoor! Zeker nu het zulk lekker weer is bij jullie...
Maarja, je moet er wat voor over hebben om de wereld te zien☺️ En ik heb echt nog super veel zin in Australië! Ben het reizen zeker nog niet zat!

Kusjes voor mn friends and family! We moeten snel even wat skypedates regelen;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

De komende vier maanden ga ik voor het eerst een grote reis maken, alleen. Het afgelopen halfjaar heb ik hard gewerkt en gespaard om deze droom waar te kunnen maken. Op zaterdag 8 februari vlieg ik met mijn vader naar Hong Kong waar hij mij vervolgens uitzwaait en ik verder vlieg naar Auckland, Nieuw Zeeland. Ik vlieg IPB (indien plaats beschikbaar), dus het is nog maar de vraag of ik meteen op t vliegtuig naar Auckland meekom. Maar als alles loopt als gepland, kom ik maandagochtend 10 februari in Auckland aan. Mijn reis begint dus op het noordereiland van Nieuw Zeeland. Vervolgens ga ik met de boot naar het Zuidereiland waar ik een rondje maak over het hele eiland. Wanneer ik alles heb gezien wat ik wilde dan vlieg ik naar Australië waar ik 3 maanden rond zal reizen. Met dit profiel, manondownunder2014, zal ik mijn vrienden, kennissen en familie op de hoogte houden van alle ups en downs (hopelijk vooral heel veel ups!) tijdens mijn reis!

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 6603

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 08 Juni 2014

Op bezoek bij Kiwi's en aboriginals

Landen bezocht: