Laatste dagen op noordereiland en oversteek! - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van Manon Eijkelenburg - WaarBenJij.nu Laatste dagen op noordereiland en oversteek! - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van Manon Eijkelenburg - WaarBenJij.nu

Laatste dagen op noordereiland en oversteek!

Blijf op de hoogte en volg Manon

02 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Kaiteriteri

2-3-2014
Hiii Dutchies!
We zitten nu met de hele bus vast in een klein dorpje ten westen van Picton (zuidereiland) omdat de bus kapot is! We staan nu al 2 uur stil en er lijkt niet veel te gebeuren.. Hopelijk bereiken we onze bestemming vandaag nog want het is nog een eindje rijden!

We zijn dus onderweg naar onze eerste bestemming op het zuidereiland: Kaiteriteri, aan de voet van het Abel Tasman national park. Hier ga ik kajakken langs het park en vervolgens kamperen in het park en dan lopen door het park terug naar het hostel. En ik heb er super veel zin in!

Afgelopen week was een fantastische week! Ik ben 5 dagen in Taupo gebleven om een beetje te relaxen, want het reizen is vermoeiender dan verwacht. De bootcruise met de vriendengroep was echt fantastisch! Het was een vrij groot zeilschip waarop je helemaal op het puntje van de boot kon staan en zo een fantastisch uitzicht over het meer had met zonsondergang! Het was echt net een droom! Toen het donker werd en iedereen in begon te kakken speelde de schipper een concert van Pink af op de zeilen! Dus zo konden we genieten van de sterren én tegelijkertijd van een ontzettend cool concert!

(Oeh ondertussen wordt de motor van de bus gestart hier.. Something is happening!)

De andere dagen in Taupo heb ik een beetje relaxt en ik ben naar de hot water spring geweest(2 keer want het was super cool!). Het was eigenlijk een soort kleine waterval waar gloeiend heet water uit kwam aan de zijkant van een prachtige rivier. Dus op bepaalde plaatsen komen het warme water van waterval en het koude water van de rivier samen en daar was het perfect om in te chillen!

De laatste dag ik Taupo was het tijd om weer in beweging te komen, dus Elli en ik hebben de Tongariro crossing gedaan. Dit is een wandeling van 10 uur waarbij we door een bus aan de ene kant van het Tongariro national park werden afgezet en aan de andere kant werden opgepikt. En ik moet eerlijk zeggen, ik begon vol goede moed aan deze wandeling want dacht dat ik aardig in shape was.. Maar het viel vies tegen! De echte bikkels konden ervoor kiezen om een sidetrack te nemen en de vulkaan te beklimmen. En uiteraard ik met mijn enthousiasme wilde dit doen. Dus na al 2 uur gewandeld te hebben(inclusief the devil stairs, een hele lange trap omhoog) begon ik vol goede moed aan de vulkaan.
Dit was een ontzettende klus en het verbaasde me dat het toegestaan is om dit zonder begeleiding te doen want het was niet geheel zonder risico. Er was geen pad, en de vulkaan was super steil met allerlei losliggende rotsen en stenen. Tijdens onze weg omhoog hoorde we opeens geschreeuw van boven komen, en bleek er een enorme rots met een noodgang naar beneden te komen. Maar wij zagen niks want zaten achter een grote rots dus we hadden geen idee waar we heen moesten gaan! Maar gelukkig was de rots rechts van ons dus alles liep goed af...
Het bereiken van de top was fantastisch! Vanaf de top kon ik zo de krater in kijken en aan de andere kant had ik uitzicht over het hele national park! Maar... Toen moesten we nog naar beneden.. En eenmaal beneden aangekomen moesten we nog zo'n 5 uur wandelen terwijl we al helemaal doodop waren! Dat was dus wat minder. Maar al met al was het het allemaal zeker waard. Zelfs de spierpijn was t waard..

(Ondertussen is de motor van de bus draaiende en is iedereen terug in de bus, en nu gaat er een soort luchtalarm af en niemand weet wat het is)

De volgende ochtend vertrokken Elli en ik met onze spierpijn richting River Valley. River Valley is niet de naam van de stad maar het is de naam van een lodge, gelegen in een vallei, aan een bergriviertje. Oftewel: heaven! Het was echt fantastisch daar! Ik heb lekker een duik genomen in de rivier en opgedroogd op het gras naast de rivier en verder lekker niks gedaan! Ik heb ontzettend genoten van de rust en schoonheid van deze plek. Het leuke was ook dat er buiten douches waren en buiten toiletten! Het was super primitief, echt lachen! Het was helaas maar voor 1 nachtje, ik was er graag langer gebleven en gaan werken voor accommodatie maar dat bedacht ik me te laat... Dus hup, door naar Wellington, de hoofdstad.

In Wellington heb ik bijna niks gedaan want ook hier was ik maar 1 nachtje. Ik heb met zonsondergang de berg beklommen vanwaar je op de top een uitzicht hebt over heel Wellington. Ik ontvluchtte de stad dus meteen om een heerlijke wandeling door dit bos te maken.
Ja, ik ben meer een natuurmens dan een stadmens, dat is me nu wel duidelijk.

De volgende ochtend is vandaag en hebben we de grote oversteek gedaan naar het zuidereiland. Na precies 3 weken, en nog 3 weken te gaan. Dus precies op de dag dat ik op de helft ben van NZ ben ik overgestoken, best cool vond ik zelf.

Verder gaat het super goed met me! In het begin moest ik nog echt inkomen en heb ik ook een week met een verkoudheid rondgelopen. Maar alles is helemaal oke nu en ik ben super excited om van alles mee te maken hier en in Australië! Ik voel me vol met leven en geniet echt ontzettend van alles om me heen en alles wat ik meemaak! Ik ben zooo dankbaar dat ik dit kan doen!

Hele dikke kus en knuffel aan de mensen die vinden dat ze t verdienen, hihi.
Oja en als je me wilt bereiken, ik heb een Nieuw Zeelands nummer...
+64 22 108 0677



  • 02 Maart 2014 - 22:59

    Wouter:

    Klinkt weer goed! Wel een leuk park moet dat geweest zijn, eromheen kanoen erin slapen en er ook nog doorheen lopen hahaha. Wel echt knap dat je dat volgehouden hebt met lopen na die vulkaan. Niet dat je veel keus had maartoch hahaha ik zit al kreunend en steunend achter de computer bij het idee alleen al dat als je heel moe ben je nog 5!!!!uur moet lopen. Dan heb je de rest van al het chillen wel weer verdiend hahaha Goed om te horen dat je nog steeds niks te klagen hebt. Veel plezier in het zuiden. xx

  • 02 Maart 2014 - 23:19

    Veerle:

    Wauw non, klinkt echt super vet!
    Die wandeltocht had ik je denk ik niet nagedaan! en terecht dat je de natuur in vlucht, want dat zie je hier niet. Maak me alsjeblieft nog meer jaloerzer met je verhalen, vind het superleuk om bij te houden wat je allemaal meemaakt:)
    en wel terugkomen naar nederland he
    maar Geniet eerst nog maar een tijdje aan de andere kant van de wereld.
    kusjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

De komende vier maanden ga ik voor het eerst een grote reis maken, alleen. Het afgelopen halfjaar heb ik hard gewerkt en gespaard om deze droom waar te kunnen maken. Op zaterdag 8 februari vlieg ik met mijn vader naar Hong Kong waar hij mij vervolgens uitzwaait en ik verder vlieg naar Auckland, Nieuw Zeeland. Ik vlieg IPB (indien plaats beschikbaar), dus het is nog maar de vraag of ik meteen op t vliegtuig naar Auckland meekom. Maar als alles loopt als gepland, kom ik maandagochtend 10 februari in Auckland aan. Mijn reis begint dus op het noordereiland van Nieuw Zeeland. Vervolgens ga ik met de boot naar het Zuidereiland waar ik een rondje maak over het hele eiland. Wanneer ik alles heb gezien wat ik wilde dan vlieg ik naar Australië waar ik 3 maanden rond zal reizen. Met dit profiel, manondownunder2014, zal ik mijn vrienden, kennissen en familie op de hoogte houden van alle ups en downs (hopelijk vooral heel veel ups!) tijdens mijn reis!

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 6598

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 08 Juni 2014

Op bezoek bij Kiwi's en aboriginals

Landen bezocht: